マルチュケゼミ

ゼミテーマ「Seminar with focus on Business English and Marketing」

ゼミ紹介

学ぶ内容
This seminar aims at enhancing Business English skills, with a special focus on Marketing and Consumer Behavior related topics. Using a variety of study materials such as newspaper articles, case studies and textbooks, students can learn how Marketing is used in the real world. This seminar puts special emphasis on Active Learning and group work. Students can practice their English skills with various presentations, group discussion and essay writing assignments.
ゼミ生が取り組んでいる研究テーマ
Students are asked to develop a compelling Marketing plan in English for a company and present it in front of the class. Furthermore, they study a specific business problem from the viewpoint of Consumer Behavior and propose an effective solution.
ゼミ生の声 ①何を学ぶゼミなのか / ②実際に学んだ内容
・矢花健司さん(4年生)

①講義や企業の事例を用いたケーススタディなどを通し、マーケティングの基礎知識から実践的な戦略立案までを英語で学ぶオールイングリッシュゼミです。テキストを使った授業だけではなく、ディスカッションやプレゼンテーションも実施するため、実用的な英語を身につけることもできます。

②3年次に学ぶマーケティング関連の知識では、授業ごとにテーマが異なり専門用語の意味や実際の使い方などを、アクティブラーニングを通して学びます。さらに、4年次には現場での就労経験を持つ先生からプレゼンテーションやディスカッションに対するコメントを頂けるため、論理的思考力などを養うことができました。

・小川彩華さん(3年生)

①マーケティングを英語で学びます。基礎的なマーケティングの知識と消費者行動論を、LTD 形式で重点的に学習します。ケーススタディでは消費者行動論の視点から、企業がどのような問題に直面しているのかを分析し、解決策を見出します。
②消費者行動論では、消費者が購入の意思決定を行うまでの過程や、消費者に影響を及ぼす要因を、実際の事例を用いて学びました。マーケティングを学ぶだけでなく、英語で考えを伝えることでディスカッションの技術も磨きました。

  • キャンパスガイド2022経営学部